Od jučer 20. kolovoza, pa sve do 9. rujna 2023. Hrvatske željeznice obnavljaju prugu između zagrebačkog Zapadnog i Glavnog kolodvora
Lijevi kolosijek pruge od zagrebačkog Zapadnog kolodvora do Glavnog kolodvora bit će zatvoren zbog obnove , a na nekim će linijama vlakove zamijeniti autobusi, što uzrokuje na terenu velike probleme. Putnici kasne na posao, linije nisu redovite.
Ostali vlakovi vozit će jednim kolosijekom na relaciji Glavni kolodvor Savski Marof i obratno.
Očekuje se znatno kašnjenje vlakova, a prema informacijama kojima raspolažemo neke linije jučer nisu niti došle na polazak, bar prema riječima iznerviranih putnika koji su zvali redakciju.
U problemu su i vozači autobusa koji su u neposrednom kontaktu s putnicima i trpe negodovanja nezadovoljnih putnika. Čini se da stvar i nije najbolje iskomunicirana s javnošću, jer ima puno nepoznanica, a kako će tek biti kada škola krene.
Hoće li radovi biti gotovi do 9. rujna teško je za vjerovati. Ljudi gube povjerenje jer barata se priopćenjima i terminima kojih se zapravo nitko ne drži, a najbolji primjer za to je pružni prijelaz u Brdovcu prema Javorju gdje su brklje odnosno polubranici trebali biti pušteni u rad 13. srpnja 2023., ali se datum nije ispoštovao.
Autobusi će prevozit putnike na relacijama od Glavnog kolodvora do Savskog Marofa, Harmice, Zaprešića, Klare, Velike Gorice i obratno. Posao autobusnog prijevoza u navedenom razdoblju dobila je tvrtka iz Dalmacije, a sam prijevoz rade podkoperanti što isto tako stvara probleme jer je komunikacija i koordinacija dosta loša kažu nam neslužbeni izvori. Hrvatske željeznice imaju svoje autobuse, ali vjerojatno i nedostatne kapacitete.
Autobuseri su dužni osigurati, bar je to tako bilo dosada propisano sljedeće: “Autobus treba biti zaposjednut vlakopratnim osobljem HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. Ponuditelj je dužan odazvati se na mjesto polaska u roku do 60 (šezdeset) minuta po pozivu i prevesti putnike do ugovorenog mjesta, te je odgovoran za štetu koju bi putnik pretrpio zbog zakašnjenja. Ponuditelj odgovara za sigurnost putnika od početka do završetka prijevoza”, navodi se u pozivu za dostavu ponude.
Nakon završetka radova vlakovi će dionici voziti brzinom do 120 km/h. Radi se o dionici dugoj 3,5 kilometara, ujedno i jednoj od najprometnijih u Hrvatskoj kojom na dan prođe oko 150 vlakova