Načelnik Marin Štritof: “Početak obnove Kumrovečke pruge može krenuti”

Gradonačelnik grada Klanjca Zlatko Brlek te načelnici općina Kumrovec Robert Šplajt, Zagorska Sela Ksenija Krivec Jurak, Kraljevec na Sutli Blanka Stipčić Berić, Dubravica Marin Štritof, Marija Gorica – Marica Jančić, Pušća – Filip Bernardić, Brdovec Alen Prelec, Podčetrtek  župan Peter Misja, Bistrica ob Sotli župan Franjo Debelak, Brežice župan Ivan Molan poslali su resornom ministarstvu Mora, prometa i infrastrukture odnosno ministru Olegu Butkoviću zahtjev za hitnim sastankom na kojem bi se raspravila tema revitalizacije Kumrovečke pruge.

Donosi li Vlada RH Odluke koje se trebaju provesti ili opstruirati na nižim razinama upravljanja!?

U tom pismu između ostaloga stoji: “Nakon niza sastanaka, Sporazuma i Prijedloga zaključka Vlade Republike Hrvatske ponovno pokrećemo pitanje revitalizacije Kumrovečke pruge kao čelnici jedinica lokalne samouprave s obje strane željezničke pruge L102 – Općina Zagorska Sela, Općina Kumrovec, Grad Klanjec, Općina Kraljevec na Sutli, Općina Dubravica, Općina Marija Gorica, Općina Pušća, Općina Brdovec, Općina Podčetrtek (SLO), Općina Bistrica ob Sotli (SLO), Općina Brežice (SLO). Vlada Republike Hrvatske zadužila je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u suradnji s HŽ Infrastrukturom da osigura realizaciju ovoga projekta na sjednici Vlade 6. prosinca 2019. godine”.

Na čemu čelnici navedenih JLS temelje važnost svog dopisa. “Revitalizacija Kumrovečke pruge koja je zatvorena 2000. godine, neophodna je za povećanje mobilnosti stanovništva i regija te će zaustaviti negativan demografski trend u ovom dijelu Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, te regija u Republici Sloveniji ( Posavske i Savinjske regije)” pišu čelnici JLS kojima je važno rješenje ovog pitanja ministru Olegu Butkoviću.

Načelnik Marin Štritof

Hrvatska je u Schengenskom prostoru od 1.siječnja 2023.godine te su ukinuta sva ograničenja za korištenje Schengenskog informacijskog sustava.

Dopis ovog sadržaja upućen je početkom listopada prošle godine, nažalost, sastanka još uvijek nema. Očigledno neki dužnosnici i državni službenici slabo razumiju problematiku ovog kraja koji jednostavno zbog ukidanja pruge gospodarski i demografski propadaju.

Tri je godine prošlo, a čelnici državne kompanije HŽ infrastruktura čini se nisu otišli daleko u rješavanu naloga kojeg su dobili od Vlade RH na sjednici u Krapini. Možda su u pitanju objektivne okolnosti, kao što je čekanje da RH uđe u Schengenski prostor jer uzduž pruge koja ide većim dijelom uz korito rijeke Sutle, dio zemljišta pripada Republici Sloveniji.

Ali, kako se kaže “ako hoćeš, lako ćeš” ako nećeš kako ćeš” čini se da vodeći hrvatski političari koriste ovaj drugi dio uzrečice ili ih pak oni koji bi trebali izvršiti Odluku Vlade RH, a to su državni službenici baš i ne slušaju. Vjerojatno tu ima svega po malo.

Razgovarali smo s načelnikom općine Dubravica Marinom Štritofom (HDZ) koji ovaj projekt gura kako se kaže rukama i nogama: “Ponovno smo aktualizirali projekt revitalizacije Kumrovečke pruge. Prošle smo godine imali određene sastanke u resornom ministarstvu, gdje je bilo rečeno da je glavna prepreka što nismo u Schengenskom prostoru. To je bila glavna prepreka da se nije krenulo s projektiranjem. Suštinskim problem je da obnovu pruge nije moguće provesti bez građevinske dozvole, jer se ne radi o popravku, već o rekonstrukciji cijele željezničke pruge. Kako pruga ide trasom koja dijelom prolazi teritorijem RH odnosno teritorijem Republike Hrvatske trebaju se ishoditi dozvole u obje države”.

Ulaskom u Schengenski prostor nestale prepreke za početak obnove

Ljudi uz granicu već pomalo gube vjeru i strpljenje da će se pruga obnavljati, no načelnik Dubravice Marin Štritof je iznio optimistička očekivanja: “Mi očekujemo sada kada smo ušli u Schengenski prostor, da se sa tim projektom krene, jer sada više ne postoje nikakve prepreke. Sada se može krenuti s pripremom projekte dokumentacije jer nemamo problema s izvlaštenjima, jer je trasa kojom prolazi željeznička pruga u vlasništvu RH odnosno Republike Slovenije. I zato vjerujem da će ministarstvo sada pokrenuti postupke koji vode do obnove pruge”.

Je li prostor kojim ide pruge koja je izgrađena i puštena u promet daleke 1956. godine moneta za potkusurivanje visokih politika Zagreba i Ljubljane, u to ne želimo vjerovati, mada je sve moguće.

Ipak ne treba zanemariti da čelnici lokalnih jedinica samouprave imaju jedinstven stav s obje strane meje i neovisno o stranačkim dresovima partija kojima pripadaju. “Ja se mogu referirati na razdoblje od kada sam ja načelnik. Kada sam krenuo u mandat 2017. godine, krenuo sam s inicijativom prema resornom ministarstvu. Znam da će mnogi reći da je to već po ne znam koji put i u pravu su, ali sada imamo veliku šansu EU novcem obnoviti ovu prometnu žilu kucavicu za ovaj dio Hrvatskog zagorja”. 

Vjerujemo da će nadležni, prije svega ministar Oleg Butković i njegovi suradnici, kako u ministarstvu tako i u HŽ-u infrastrukturi shvatiti ozbiljno Odluku Vlade RH iz 2019., i primiti se posla kako bi ovaj dio Hrvatskog zagorja, ali i susjedne nam Slovenije mogao imati javni prijevoz dostojan čovjeka.

  • nastavlja se …