Planovi MCK 97 nadmašuju natjecanja za prvenstvo Hrvatske

Posjetili smo Miljenka Pernara, čovjeka koji je sav svoj život posvetio motorima, osnivač je direktor MCK 97 Ključ Brdovečki. S Miljenkom smo popričali o svemu pomalo.

Prigorski kaj: Miljenko, dugo ste u ovom sportu, eto predstavite se još jednom našim čitateljima?

Miljenko Pernar: Moj životni put  orijentiran je  kroz motociklistički sport i to kontinuirano  punih 40 godina.  Od 1992. godine kada sam prvi puta nastupao na utrci za prvenstvo Hrvatske. 15 godina  bio sam aktivan natjecatelj kao član Savskog Marofa, a 25 godina kao sportski djelatnik pri HMS-u. Predsjednik sam sportskog kluba MCK 97 Ključ Brdovečki, voditelj i trener MX Akademije Rens#1, organizator natjecanja, mnogobrojnih kampova za mlade vozače, izbornik i sportski sudac.

Prigorski kaj: Približite nam malo ostvarene rezultate u proteklih godinu dana?

Miljenko Pernar: Vozači  našeg kluba podijeljenj su u tri skupine:   prva skupina su aktivni članovi s licencama matičnog kluba, druga skupina su vozači članovi  Mx Akademy Rens#1 i rekreativni vozači. Ukupno  oko 20  vozača.

Kao i prijašnjih godina (rezultati vidljivi na stranicama nacionalnog saveza)  vozači koji se boduju za ekipu kluba kao i  timski vozači 15 godina u nizu osvajaju prva mjesta u natjecanju za prvenstvo Hrvatske. U pojedinačnim nastupima svake godine imamo prvake u nekoj u juniorskoj klasi, a imamo i dobitnike zlatne kacige. Naši planovi  nadmašuju natjecanja za prvenstvo Hrvatske, jer  nastupamo i na najvećim europskim i svjetskim natjecanjima.  Kao klub dobitnici smo priznanja za trostruku uzastopna osvajanja naslova u vidu zlatne plakete. Rezultati i brojčanost vozača ovisi o našoj motocross školi  koja je osnovana kao sekcija od 2007 godine, a  koju vode stručno osposobljeni članovi i jedina je takva u Hrvatskoj, pa i šire u regiji.

Prigorski kaj: Važno je ulaganje u uređenje poligona staze

Miljenko Pernar: Za razvoj pojedinog sporta i rada  nužni su adekvatno uređeni tereni kao i sredstva za pripremu i održavanje. Naša staza je aktivna od 1997 godine (25 godina) kada je i osnovan klub.  Na stazi su 15 tak godina održavanja natjecanja supercrossu.  Kako za tu disciplinu pokazuje sve manji interes  stazu smo prenamijenili u motokross stazu.  Veliku rekonstrukciju imali smo prošle godine kada smo uz produženje kompletne staze i promjenu smjera uredili i sistem za navodnjavanje. Uz samu stazu postavili smo 500 metara ograde kako bi osigurali maksimalnu sigurnost za sve sudionike. U svrhu zaštite opreme postavili smo video nadzor na čitavom prostoru i solarnu rasvjetu na značajnim mjestima. Visoke troškove rekonstrukcije u najvećoj su mjeri podnijeli naši članovi  korištenjem građevinskih strojeva i mehanizacije,  a manji dio sredstava pojedinih donatora.  Na raspolaganju imamo svakodnevno građevinski stroj bager kao i traktor sa priključcima za košnju trave i usitnjavanje zemlje.

Prigorski kaj: Imate li Vi problema s bukom i kakvi su odnosi sa stanovništvom?

Miljenko Pernar: Poligon je isključivo uređen zbog potreba članova našeg kluba, ali pružamo mogućnost i ostalima korištenje staze u točno dogovorenim terminima radi uređenja  i pripreme staze. Što se buke tiče to smo predvidjeli u samom osnutku kluba, jer imamo izgrađen nasip visine 6 metara koji ograđuje čitavu dužinu staze prema naseljenom mjestu.

Treninzi na stazi odvijaju tri do četiri puta tjedno, prilagođeni su prema dobnim skupinama.  Kontinuirano izvodimo radove na stazi, jer imamo dovoljan broj  naših članova koji uspijevaju nadoknaditi visoke troškove pripreme i održavanja staze. Nažalost moto sportovi iziskuju izrazito velike financijske troškove tako da ne obuhvaća široku populaciju društva.

Prigorski kaj: Možete li prokomentirati probleme s kojima se susreće klub u kojem ste vozili 15 godina – SMK Savski Marof?

Miljenko Pernar: Aktivan član Savskog Marofa bio sam kao natjecatelj 15 godina od 1982. do 1997. godine.  Pri završetku svoje natjecateljske karijere  199.7 godine  predlagao sam da se osnuje sekcija za rad s mladima i škola motocrossa, no međutim tadašnje rukovodstvo kluba  nije prihvatilo moje ideje. To je bio i razlog zbog čega sam napustio klub Savski Marof. S nekolicinom članova 1997. godine osnovali smo udrugu  MCK 97. U hrvatskoj svi klubovi funkcioniraju na udruzi građana sa određenom djelatnošću. Tako smo mi i Savski Marof udruga građana sa sportskom djelatnošću.

Naseljavanjem stanovništva u našim krajevima gdje to dozvoljavaju građevinske zone povećava se broj stanovnika pa tako i uz motocross stazu Savski Marof.  Stanovnici odobravaju organizaciju manifestacije koja se tradicionalno  održava na uskrsni ponedjeljak.  To je već dugi niz godina najintenzivnija  djelatnost u klubu, nisam upoznat da se organiziraju pripreme i  treninzi kroz čitavu  godinu. Klub bi trebao dobiti odobrenje za treninge  na vlastitoj stazi  i stvoriti uvijete koji bi zadovoljavali potrebe vozača i okolnog stanovništva.

Svojevremeno je u člancima  HMS-a bilo pravilo  da svaki klub mora imati stazu ili ugovor o najmu staze zbog punopravnog članstva.

Sama  priprema    staze za trening  (zalijevanje, izravnavanje  i usitnjavanje terena) zahtjeva  velike financijske troškove. Današnji organizatori staza za trening  moraju imati u  najavi barem 10-tak vozača kako bi uredili stazu i  pokrili troškove pripreme staze.

Inače već je poznato da se masovno mijenjaju destinacije  za motocross staze kako kod nas u Hrvatskoj  tako i u Europi na izolirana mjesta koja sprječavaju upravo spomenute nelagode prema naseljenim mjestima i stanovništvu.

Prigorski kaj: Kakvi su danas  odnosno SMK Savski Marof i MCK 97 Ključ Brdovečki?

Miljenko Pernar: Ne postoji dobra naklonost  rukovodstva kluba S Savski Marof prema MCK 97.  Mi cijenimo trud oko organizacije manifestacija i podržavamo tradiciju ovog sporta u našem kraju i uvijek smo prisutni na  utrci u Savskom Marofu.  Nemamo loših iskustva sa vozačima  iz Savskog Marofa. Dapače, pružamo  uvjete kao i za sve ostale koji koriste naš poligon.

Na Općini Brdovec imamo 6 nogometnih klubova koji egzistiraju  dva motocross kluba i borilački klub.  Ostali sportovi su zapostavljeni i mislim da bi  o tome trebalo voditi malo više brige, jer su mladi sve više zaokupljeni modernim tehnologijama, a sve manje kretanjem i sportskim aktivnostima.

Prigorski kaj: Koliko smo Vas shvatili, staza na LAZ-u odgovara za motocross utrke?

Miljenko Pernar: Poligon i staza u Ključu Brdovečkom, uz min nadogradnju  zadovoljava parametre moderne motocross staze na kojoj bi se u dogledno vrijeme mogla ponovno organizirati natjecanja. Inače staza je  sklona  poplavama koje nisu učestale, ali kod većih izljeva rijeke  nanose znatna oštećenja.

Prigorski kaj: I na kraju planovi za iduće razdoblje?

Miljenko Pernar:  MCK 97 svojim zalaganjem i djelatnošću nastoj okupljat članove  i razvijat sport i kulturu  ali i promicati  naše mjesto kroz turističku i gospodarsku djelatnost.

Zahvalili smo predsjedniku kluba MCK 97 Miljenku Pernaru na razgovoru i zaželjeli klubu puno uspjeha u daljnjem radu.