Socijaldemokrati: Produžit ćemo Ulicu Medpotoki ispod Aleje Bologne do Zagrebačke avenije

Tako će se spojiti Gajnice i Stenjevec s naseljem Špansko

Saborski zastupnik i predsjednik zagrebačkih Socijaldemokrata Davor Bernardić održao je danas konferenciju za medije na kojoj je predstavio prijedloge Socijaldemokrata za rješavanje problema prometne povezanosti u Zagrebu.

Između Škorpikove do Medpotoka je 1100 m, a između Medpotoki do Oranica još 2200. Znači, oko 3,5 km bez pružnog prijelaza i denivelacije. Stoga ne čudi da se upravo na ovom potezu stvaraju ogromne gužve.

„Iako je za ovu denivelaciju Tomašević proglasio da je na popisu prioriteta, denivelacija nije dovoljna. Treba napraviti projekt u cijelosti, a ne parcijalno, jer tako se neće riješiti problem prometa. Ovo pokazuje da on nema nikakvu viziju Grada. Prijedlog zagrebačkih Socijaldemokrata jest da se produži ulica Medpotoki po koridoru koji je u GUP-u, koji je što se tiče imovinsko pravnih odnosa relativno čist, te ga ne bi trebalo biti komplicirano riješiti. Po našem prijedlogu, kroz denivelaciju na Aleji Bologne, ova produžena Ulica Medpotoki, izbila bi prvo na staru Samoborsku, a onda i dalje kroz Stenjevac i Špansko sve do Servisne ceste između Metroa i City centra, dakle do Zagrebačke avenije.“ rekao je Bernardić.

Na taj način, Gajnice i Stenjevec imali bi brzu prometnicu do Zagrebačke avenije preko Španskog. Ova prometnica rasteretila bi zapadni dio Grada i omogućila bolju prometnu povezanost sjever – jug na zapadnom dijelu Grada. Znamo koliko se Špansko sagradilo i nastavlja se graditi pogotovo na ovom potezu oko Šoljanove.

„U vrlo skoro vrijeme tamo će se sagraditi između 500 i 1000 stanova. Tamo žive pretežno mlade obitelji. Znamo da je u Zagrebu kronični nedostatak vrtića i škola pogotovo u novoizgrađenim naseljima poput zapadnog Španskog, Laništa, Klare. Ova prometnica aktivirala bi 2 ogromne D plohe za školu i vrtić. Bez te prometnice tim zonama ne može se prići. Sama denivelacija, bez produžene ulice Medpotoki do Metro i City centra, ne rješava ni promet ni vrtić ni škole. Stoga je naš prijedlog da se napravi upravo ta cesta.“ objasnio je Bernardić.

Novo namještanja natječaja s tramvajima

Osvrnuo se, pritom, i na Tomaševićevu prošlotjednu najavu da Grad kupuje 11 starih tramvaja koji bi trebali biti privremeno rješenje dok ne stignu novi za dvije godine.

„Pažljivo sam analizirao okolnosti nabave i imamo novu aferu i namještanje natječaja. Zašto Grad Zagreb kupuje stare kante od tramvaja stare 27 godina koji bi trebali voziti sljedećih 2 godine? Pa novi tramvaji voze preko 30 godina. Zašto ih kupuje baš 11? Zašto baš moraju biti napravljeni 1996. ili kasnije? Zašto su specifikacije iz natječaja prilagođene baš ovim tramvajima? Odgovor je zato jer se cijeli natječaj namješta za kupovinu 11 starih kanti od tramvaja starih 27 godina, a ne 15-20 kako je rekao Tomašević koji dolaze iz Augsburga. Ti tramvaji umjesto u staro željezo dolaze u Zagreb, a netko je za to vjerojatno uzeo proviziju.“ naglasio je šef zagrebačkih Socijaldemokrata.

„Dokaz tome je da je upravo toliko tramvaja proizvedenih 1996. imao Augsburg odnosno imao je još jedan prototip proizveden 1992., koji je koliko sam čuo rashodovan jer se radilo o prototipu sa nizom mana karakterističnim za prototipove koje se nakon testiranja prototipova otklanjaju u primjercima koji ulaze u serijsku proizvodnju. Ako slučajno gradonačelnik ima neki drugi dokaz ili drugo obrazloženje kojim bi objasnio dob i broj tramvaja, neka ih prezentira, osobito ako tvrdi da se radi o dokumentiranim potrebama. Neka predoči analizu ili studiju koja je prethodila natječaju, a prema kojoj je potreban upravo ovaj broj upravo ovoliko starih tramvaja. Nadam se da neće lagati kao što je lagao da se radi o 15-20 godina starim tramvajima iako se radi o tramvajima starim 27 godina. Uzgred, prema medijskim natpisima iz inozemstva, Augsburg već ima naručene nove tramvaje iz Stadlera, tako da Zagreb zapravo rješava Augsburgu problem kud sa starim tramvajima, odnosno rješava Augsburg troškova recikliranja tih starih tramvaja.“ izjavio je Bernardić.

Još jedna potvrda tome je da su sve dimenzije iz natječaja prilagođene ovim tramvajima, na primjer: 3 motora – ima, niskopodan – ima, kapacitet barem 55 sjedala i 145 putnika – ponuđen 62 sjedala i 159 putnika, dužina minimalno 26 metara – ponuđeni 26,8 m, širina 2250 do 2300 mm – ponuđeni 2300 mm, visina ulaza maksimalno 350 mm od tla – ponuđeni 300 mm, širina vrata minimalno 1200 mm – ponuđeni 1250 mm. Zanimljivo kako je uobičajeno odstupanje baš 5 centimetara od onoga što je zatraženo kao minimum zahtjeva.

Inače, ovim je natječajem ukupno predviđeno 1-2, iznimno 3 seta dijelova za održavanje tramvaja, što znači da će se izvjesno u nekom kraćem vremenu ti dijelovi potrošiti, a koliko ima drugih zamjenskih dijelova je pitanje obzirom da proizvođač tih tramvaja više ne postoji nego je to društvo kupio Bombardier i proizvodi njihove tramvaje. Možda ZET ili gradonačelnik mogu dokazati da se proizvode. Zanimljivo, kako to da su dijelovi dostupni od strane proizvođača nije bio uvjet na natječaju.

Dok netko krade gradske novce Tomašević se bavi PR-om

„Kad se tramvaji pokvare, hoće li se opet pozivati na rat u Ukrajini kao razlog? Sjetimo se da su se za rjeđi odvoz kamiona Čistoće pozivali da nedostaje rezervnih dijelova za kamione zbog rata u Ukrajini. Dakle, gradonačelnik se opet bavi namještanjem natječaja i potom laganjem javnosti, a sve u službi isključivo vlastite PR promocije, dok istovremeno netko oštećuje Grad i krade gradske novce kupujući 27 godina stare kante. Ali tko ima ikakvu sumnju u ove moje riječi, evo tehničke specifikacije tramvaja iz samog namještenog natječaja, ali i tablice sa web stranice http://www.strassenbahn-online.de/index.htmlkoja u prijevodu glasi „Tramvaj online“, a sam link na tablicu sa specifikacijama tehničkih i drugih podataka za ove tramvaje je:  http://www.strassenbahn-online.de/Betriebshof/LF100/GT6N_Technische_Daten/index.html .“ zaključio je Bernardić.