PRIGORSKI KAJ

Biciklistička Luka – dionica Zagorske magistrale

Kod projekta: IP.2.1.02.0005.

Ukupna vrijednosti projekta: 429.913,07 EUR-a

Bespovratna sredstva EU : 365.000,00 EUR-a

Fond za sufinanciranje MRRFEU: 32.456,54 EUR

Vrijeme realizacije: 15.2. 2023.  –  15.02.2026.

Prijavitelj: Općina Luka

Upravljačko tijelo: Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije

Posredničko tijelo za provedbu operacija: Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije

Posredničko tijelo za odabir operacija : Grad Zagreb

Cilj projekta je izgradnja dvije dionice pješačko- biciklističke staze te označavanje i opremanje cijele trase biciklističke Zagorske magistrale D6 koja prolazi kroz Općinu Luku.

Ukupno 790 m u dijelu ulice Dubravka Ožegovića će se izgraditi a opremiti se i obilježiti 6,6 kilometra ceste namijenjene korištenju ekološki prihvatljivih sredstava prijevoza i boljoj prometnoj povezanosti u Općini Luka . Predmetna staza je dio tzv. Zagorske biciklističke magistrale te će te će povezati  Kupljenovo i Općinu Veliko Trgovišće.

Ciljna skupina projekta su stanovnici Općine Luka , kao i svi biciklisti koji će u budućnosti koristiti biciklističku infrastrukturu na području biciklistički povezane UA Zagreb.

Ciljna skupina projekta su stanovnici Općine Pušća, kao i svi biciklisti koji će u budućnosti koristiti biciklističku infrastrukturu na području biciklistički povezane UA Zagreb.

Cijela trasa koja je glavni dio projekta je dionica kroz LUKU a dio je Zagorske magistrale. Ona obuhvaća dio od Luka – Zabok – Začretje – Krapina – Jesenje – Bednja. To je dio državna biciklističke rute br. 6 koja vodi od obale kod Rijeke po povijesnoj cesti ‘Karolina’, preko Vrbovskog do Zagreba, dalje preko Varaždina do blizine Murskog Središća te nastavlja prema Budimpešti i Beču.

Projektne aktivnosti:

A1. Priprema i izrada projektno – tehničke dokumentacije

A2. Izgradnja nove dvije dionice pješačko – biciklističke i obilježavanje i opremanje postojeće ceste biciklističkim znakovima i opremom- područje zahvata novo projektirane

biciklističko-pješačke staze proteže se u duljini od 790 metara , dok se dio koji obuhvaća obilježavanje i opremanje biciklističke staze po postojećoj prometnici obuhvaća 6,6

  1. Opremanje obuhvaća označavanje i opremanje postojeće ceste sa biciklističkom opremom, nabava i instalacija biciklističkog terminala sa 6 bicikala, nabava meteo stanice za praćenje svih meteoroloških podataka, nabava pokazivača brzine prometa i brojača prometa s tekstualnim porukama na solarno napajanje

A3. Horizontalne aktivnosti – povrh obveznih zakonskih mjera, Prijavitelj projektom predviđa i zasebne mjere vezane uz horizontalna pitanja, osobito za sljedeća:

– Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije

– promicanje načela nediskriminacije

– Pristupačnost za osobe s invaliditetom

– Održivi razvoj

A4. Upravljanje projektom

A5. Promidžba i vidljivost – kako bi se svekolika javnost upoznala sa aktivnostima Općine te koristima financiranja sredstvima Europske unije, projektom će se provesti aktivnosti promidžbe i vidljivosti, a sve kako je predviđeno proračunom

Svrha i opravdanost

Glavni problem koji se predloženim projektom namjerava riješiti je nedovoljna povezanost biciklističkih staza i s njima povezane infrastrukture namijenjenih korištenju ekološki prihvatljivih sredstava prijevoza i boljoj prometnoj povezanosti unutar Urbane aglomeracije Zagreb.

Razvoj biciklističke infrastrukture donosi niz koristi kako za pojedince tako i za zajednicu u cjelini, a to se prije svega odnosi na:

– Poboljšanu sigurnost:

Izgradnja biciklističkih staza odvojenih od prometnica smanjuje rizik od nesreća i poboljšava sigurnost biciklista. Jasnije označene staze, svjetla za bicikliste i druge sigurnosne mjere doprinose općoj sigurnosti u prometu.

– Poticanje tjelesne aktivnosti:

Biciklistička infrastruktura potiče ljude na vožnju bicikla umjesto korištenja automobila ili javnog prijevoza, što dovodi do povećane tjelesne aktivnosti i boljeg zdravlja. To može smanjiti prevenciju bolesti povezanih s nedostatkom tjelesne aktivnosti poput pretilosti, srčanih bolesti i dijabetesa.

– Smanjenje prometnih gužvi:

Promoviranje biciklizma kao alternativnog načina prijevoza smanjuje broj vozila na cestama, što doprinosi smanjenju prometnih gužvi i vremena putovanja.

– Očuvanje okoliša:

Korištenje bicikla umjesto automobila smanjuje emisije stakleničkih plinova i onečišćenje zraka, što ima pozitivan utjecaj na okoliš i kvalitetu zraka.

– Ekonomski razvoj:

Razvoj biciklističke infrastrukture može potaknuti ekonomski razvoj u lokalnim zajednicama kroz povećani turizam, razvoj malih poduzeća kao što su trgovine, obrti za najam bicikala, kafići i restorani duž biciklističkih staza te stvaranje novih radnih mjesta na području UA Zagreb

  • Promocija zdravog načina života:

Biciklistička infrastruktura promiče zdrav način života i aktivan stil života, potičući ljude da redovito vježbaju i uživaju u vanjskim aktivnostima.

  • Povezivanje JLS-ova:

Biciklističke staze povezuju JSL-ove na području UA Zagreb, olakšavajući pristup sadržajima poput trgovina, škola, radnih mjesta i sl. te potičući socijalnu interakciju i osjećaj pripadnosti zajednici.

Projektom općine Luke će se općina u cijeloj dužini biciklistički prilagoditi budućim korisnicima. Zbog brdovitog i zavojitog sustava cesta na većem dijelu nije moguće napraviti izdvojenu pješačko-biciklističku stazu tako da je općina projektirala dvije dionice za koje je zatražila građevinsku dozvolu dok je drugi dio kompletne dionice u dužini od 6,6 km obilježen i opremljen znakovima i opremom na postojećoj cesti koja obuhvaća označavanje i opremanje postojeće ceste sa biciklističkom opremom, nabava i instalacija biciklističkog terminala sa 6 bicikala, nabava meteo stanice za praćenje svih meteoroloških podataka, nabava pokazivača brzine prometa i brojača prometa s tekstualnim porukama na solarno napajanje.

 

NAJNOVIJE
POVEZANI SADRZAJ