Krenulo je, raspisan natječaj za procjenu troškova obnove Kumrovečke pruge

Desetak održanih sastanaka čelnika jedinica lokalne samouprave i uprave Sutlanskog kraja s predstavnicima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te predstavnika Hrvatskih željeznica odnosno HŽ Infrastrukture ovih je dana počelo davati rezultate. Kako je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek u Podčetrtku najavio, raspisan je natječaj za izradu potrebne dokumentacije za obnovu Kumrovečke pruge u iznosu od 3,5 milijuna eura.

Sastanak u Podčetrteku

Naime, HŽ Infrastruktura je pripremila projektni zadatak za izradu idejnih rješenja, studiju isplativosti i analizu troškova i koristi za revitalizaciju “Kumrovečke” pruge. Prošli je tjedan raspisan postupak javne nabave za realizaciju ovog važnog projekta potvrdio nam je državni tajnik Žarko Tušek, ali i načelnik Općine Dubravica Marin Štritof.

Načelnik Općine Dubravica Marin Štritof

“2017. godine dao sam prijedlog da se ponovno pokrenu aktivnosti na revitalizaciji Kumrovečke pruge i do sada je održano desetak sastanaka na ovu temu. Došli smo i do prvog konkretnog koraka, a to je raspisivanje natječaja za procjenu troškova obnove Kumrovečke pruge. Procijenjene vrijednosti izrade studije je 3,5 milijuna eura” kazao nam je načelnik Štritof.

Državni tajnik Žarko Tušek

“Nakon što postupak bude završen i odabran izvođač izrade predmetne dokumentacije biti će poznati ukupni troškovi za realizaciju ovog projekta, a temeljem čega ćemo razmotriti mogućnosti financiranja obnove ovog projekta” zaključio je državni tajnik Žarko Tušek.

Vlakovi normalno voze do Imenog

Veseli činjenica da je došlo do pomaka u realizaciji ovog, rekli bi prije svega demografskog projekta koji bi trebao zadržati stanovništvo na području Sutlanske doline, ali i dovesti do novih ulaganja u ovaj kraj.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastruktura Ivan Kršić

Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastruktura je u Podčetrteku kazao: “Nakon što se izradi studijska dokumentacija, pristupit ćemo izradi projektne dokumentacije za revitalizaciju te pruge. Pruga je zatvorena od 2000., a prije toga je tom prugom prometovalo oko pet pari putničkih vlakova s ​​jednim do dva vagona”.

Dodao je kako je i tada bila inicijativa da se pruga obnovi, no zaključeno je da bi se zbog dotrajalosti morala pokrenuti kompletna rekonstrukcija.

“Teško je reći sada koliko će sve skupa koštati. Osigurana su sredstva za izradu studijske prometne dokumentacije iz kredita Europske investicijske banke. Za to je predviđeno oko 3,5 milijuna eura. Nakon što bude odabrana optimalna varijanta, procijenit ćemo koliko bi to koštalo. – pojasnio je Kršić, dodavši kako je u svemu važan i sporazum da se na području Slovenije smiju raditi zahvati građenja, održavanja i svega što se tiče pruge” zaključio je Kršić.

Načelnik Općine Kumrovec Robert Šplajt

To da je ta pruga važna ne samo za Kumrovec, nego za cijeli sutlanski kraj rekao je načelnik Kumrovca ​​Robert Šplajt , istaknuvši kako će obnova pomoći ne samo demografskoj slici nego i razvoju gospodarstva te turizma, a načelnik Podčetrtka Peter Misja  rekao je kako će granično pitanje pokušati riješiti kroz međusobne dogovore i sastanke.

 

“Izražavam zadovoljstvo što smo došli do ovog konkretnog prijedloga, da podsjetim Vlada RH je 2019. godine na sjednici u Krapini usvojila zaključak da se ovog pitanje pokrene, kroz niz sastanaka smo približavali stajališta i eto došli do projektnog zadatka koji bi trebao pokazati koliko bi došla realizacija ovog važnog projekta” zaključio je načelnik Štritof.

Zanimljivosti

Željeznička pruga Savski Marof – Kumrovec i dalje do državne granice sa Slovenijom (kod Imena), jednokolosječna je lokalna pruga duljine 38 km. Pruga se odvaja u kolodovoru Savski Marof od međunarodne pruge Državna granica – Savski Marof – Zagreb Glavni kolodvor. Pruga je izgrađena 1956. godine, a dio od Kumrovca do državne granice 1969. godine. Pruga prati tok granične rijeke Sutle te na nekoliko mjesta prelazi državnu granicu sa Slovenijom. Trenutačno veći dio pruge je zatvoren za promet od 2000. godine.

13. lipnja 2008. godine otvorena je obnovljena elektrificirana dionica pruge Sutla – Harmica, koja je ujedno i posljednja postaja prigradske željeznice Harmica – Savski Marof – Zagreb – Dugo Selo. Za nastavak obnove pruge prema Kumrovcu Vlada Republike Hrvatske treba sa Slovenijom riješiti 540 metara međudržavne granice uza Sutlu na tri kilometra dionice od Harmice do Vukovog Sela. Pruga ondje presijeca meandre starog toka Sutle kojima prolazi međudržavna granica i ulazi u Sloveniju.

L102

Savski Marof – Kumrovec – Državna granica – (Imeno)

S. Marof – Kumrovec – DG

38,522

Promet na pruzi Savski Marof – Kumrovec potpuno je obustavljen 24. studenoga 2000. godine zbog lošega stanja dionice.