Ono što je Bandić bio za Zagreb, to je Kožić za Zagrebačku županiju!

PROMJENA VLASTI I NOVI GRADONAČELNIK ZAGREBA IMAJU POZITIVAN UTJECAJ I NA ZAGREBAČKU ŽUPANIJU

Promjene koje se događaju u Zagrebu imaju svoj odraz i na Zagrebačku županiju koja je poput prstena povezana s glavnim gradom. Po prvi put u 20 godina desilo se to da aktualni župan Stjepan Kožić nije pobijedio već u prvom krugu, a sve govori da će u drugom izgubiti vlast. Po svojoj  dugogodišnjoj opstojnosti na vlasti Kožić je vrlo sličan pokojnom gradonačelniku Bandiću, a jedan i drugi su vladali uz podršku HDZ-a. Kožić je na ovim izborima kandidat HDZ-a i stranke Milana Bandića.

Velika čistka koja se događa u Zagrebu preslikava se i na Zagrebačku županiju. Stjepan Kožić je sinonim za staru i korumpiranu politiku. Metode i njegovi dogovori s HDZ-om su isti kao što je to bilo kod Bandića, samo što je Kožić manje pod reflektorima medija i javnosti“ – izjavio je Mihael Zmajlović i naglasio kako su mediji otkrili brojne nepravilnosti od slučaja „dvohljeb“, tvrtke koja nema svrhu već služi samo da bi isplaćivala plaće HDZ-om direktoru i tajnici, kupovinu privatne kuće za ravnateljstvo Zavoda za hitnu medicinu, zapošljavanje sinova i kćeri, čašćenje na račun proračuna, preplaćene projekte i dogovaranje poslova mimo javne nabave.

Zmajlović je istaknuo da zbog toga ispaštaju stanovnici 9 gradova i 25 općina Zagrebačke županije. U sklopu kampanje više puta ih je obišao i jedan od najvećih problema koji su isticali bio je problem loših cesta i prometne povezanosti. Javni prijevoz je skup ili je slaba povezanost s Gradom Zagrebom, a međugradski prijevoz je toliko loš da većina naselja ima premalo ili samo jednu dnevnu liniju prema centru grada. Bandić je ZET većinom dogovarao s HDZ-ovim gradovima i općinama, i to na štetu tih lokalnih jedinica.

ZET-ovi autobusi za Veliku Goricu su prenatrpani i ne poštuje se vozni red pa stanovnici liniju 268 zovu „linijom iz pakla“. Ništa bolje nije u Zaprešiću u kojem je gradska vlast potpisala ugovor za 11 milijuna kuna godišnje umjesto dosadašnjih 6 milijuna. Ucjena „uzmi ili ostavi“ bila je i prema Klinča Selima i drugim sredinama gdje je ZET povećao cijenu za više od 10 puta ili matematički rečeno, više od tisuću posto. Građani su u zabludi, jer misle da kartu plaćaju 4 kune, a ustvari iz svog lokalnog proračuna plaćaju krpanje dugova u Zagrebačkom holdingu“ – istaknuo je Mihael Zmajlović i naglasio da će on kao budući župan sjesti s novim gradonačelnikom Grada Zagreba i tražiti bolja rješenja.

Podsjetio je da Zagrebačka županija i grad Zagreb imaju sporazum, a postoji i tvrtka „Integrirani promet zagrebačkog područja d.o.o.“ koja ima zadaću osmisliti model prijevoza po principu „jedna karta za cijelo područje“. Na taj način bi stanovnici Zagrebačke županije imali mogućnost kupovine povoljnijih i praktičnih karata kojima bi mogli koristiti sve oblike prijevoza. Problem je međutim u tome što je ova tvrtka osnovana još 2012. godine i otada radi na pripremi dokumentacije i planova. Milijuni kuna i 9 godina je utrošeno, a kada bi sada pitali župana Stjepana Kožića kada taj prijevoz kreće – on ne bi znao odgovoriti. Jedan od važnih budućih projekata je i tramvajska veza od Zagreba do Zračne luke Franjo Tuđman koja se nalazi na području Zagrebačke županije. Uz taj projekt treba planirati i produžetak do Velike Gorice koja bi onda tramvajem mogla biti povezana s glavnim gradom. Sve ovo nisu nove ideje, ali dosadašnji župan Kožić je preumoran i nezainteresiran da ih provede. Promjenom vlasti u Zagrebačkoj županiji i Gradu Zagrebu mijenja se situacija te će se za ove i druge probleme lakše pronaći rješenja.