Kroz Hrvatsku, nakon stoljeća i pol popularni bagel ponovo se vraća u Europu

Hrvatski franšizni sektor bogatiji za još jednu domaću gastro franšizu

Znanje lokalnih poduzetnika u Dubrovniku, Šibeniku, Zadru, Rijeci, Puli, Zagrebu, Varaždinu ili Osijeku bit će presudno za pronalazak pravog mjesta

Hrvatski franšizni sektor bogatiji je za još jednu domaću franšizu u sektoru gastronomije i ugostiteljstva. Radi se o tvrtki Brooklyn Bagel Co. koja će se predstaviti na ovogodišnjem Sajmu franšiza i poslovnih mogućnosti ovoga petka i subote(22. i 23. 09.) u zagrebačkom Family Mallu.

U Hrvatskoj posluje oko 230 franšiznih brendova, a godišnji rast franšiznog tržišta iznosi oko 20 posto. Među njima je oko 30 posto domaćih franšiza, a ostale su strane. Ove franšize posluju na više od 4.200 prodajnih mjesta i zapošljavaju oko 20.000 ljudi. Procjenjuje se također da ovaj sektor na sebe veže barem onoliko kooperanata i dobavljača koliko ima zaposlenih. Osim toga, pandemijsko vrijeme uvelike je utjecalo na porast broja franšiza u Hrvatskoj, a razlog tome je što su vlasnici imali vremena raditi NA, umjesto U svom poslu zahvaljujući čemu su nastale i razvile se nove poslovne ideje i strategije.

Brooklyn Bagel od početka je kreiran za franšizu

Vlasnik Brooklyn Bagel Co., J. Kent Pepper posao proizvodnje i ponude originalnog američkog bagela od početka je gradio imajući na umu njegov veliki potencijal u sektoru franšiza te bi investiranje u Brooklyn Bagel Co. franšizu mogla biti dobra poslovna prilika za sve one koji traže svjež pristup novom poslu koji ih neće puno koštati. Ponuda bagela pokazala se primamljiva i lokalnim ljudima i turistima s naglaskom na privlačenje što više lokalnih gostiju. Posao pokrenut prije pet godina u Splitu, danas broji tri prodajna mjesta i jedan proizvodni pogon, a za ulazak u ovaj posao, procjenjuju u Brooklyn Bagel Co., potrebno je između minimalno 64 do maksimalno 125 tisuća eura.

“Jedan od najvećih izazova pri otvaranju bilo kojeg maloprodajnog posla je pronalaženje pravog mjesta, a to je posebno teško ako ne živite na tom području. Bilo bi mi drago vidjeti trgovine Brooklyn Bagel Co. u Dubrovniku, Šibeniku, Zadru, Rijeci, Puli, Zagrebu, Varaždinu i(li) Osijeku, ali mislim da je lokalna osoba bolje kvalificirana za identificiranje najbolje lokacije i suočavanje s dnevnim operacijama”, kaže Pepper.

Brooklyn Bagle Co. osnovana je 2019. godine, vrlo brzo nakon što su njezin vlasnik J. Kent Pepper i njegova supruga Katherine odlučili preseliti iz New Yorka u Split. Sve je započelo otvaranjem pekare, pronalaženjem pravih sastojaka i usavršavanjem metode proizvodnje pravog bagela.

Iako se na hrvatskom tržištu može pronaći ponuda peciva pod nazivom bagel, Pepper je ustanovio da se ipak ne radi o pravom ‘bruklinškom bagelu’ već o običnom pecivu s rupom u sredini. Da bi bagel bio originalan tijesto se prvo mora skuhati, a tek onda peći. Korica i tekstura tijesta koja se dobije ovakvim načinom pripreme razlozi su zašto je bagel drugačiji od svih ostalih peciva. Osim toga, valjalo je pronaći i riješenje kako na svakom prodajnom mjestu u Hrvatskoj gostu ponuditi svježe pečeno pecivo. Odgovor je u polugotovom zaleđenom proizvodu čija se priprema dovršava pečenjem na samoj lokaciji. Uz puno pokušaja i pogreški Brooklyn Bagel Co. je uspio usavršiti proces što je bilo izrazito izazovno, jer kuhanje aktivira kvasac neposredno prije pečenja.

Nakon stoljeća i pol bagel se vraća u Europu

Bagel su još krajem 19. stoljeća u New York i Brooklyn donijeli poljski židovi imigranti među kojima se to pecivo u Europi spravljalo već više od 400 godina. Prema legendi prvi bagel je napravljen 1683. i to u obliku stremena na sedlu, kako bi se odala počast poljskom kralju nakon što je spasio Beč od Turaka. Iako ovo vjerojatno nije istinito, rupa u sredini bagela dobro je došla budući da se nekada bagel prodavao naslagan na drvene stalke ili nanizan na konopce na štandovima nekadašnjih prodavača.